©2000 Robin Matte, překlad Asgarden

Už jste někdy strávili hodiny přípravou hry s velkým důrazem na detail a poté jste ono dobrodružství hráli s hráči, kteří jej prostě nedokázali vzít vážně? Tady je několik tipů, jak je vrátit k vážnosti! (Před pár lety jsem s tím měl opravdu velký problém..)
 

Překvapte je velkým nebezpečím

Snažte se přijít s něčím, na co vaši hráči nikdy nepomysleli. Například harém, kde vaši hráči našli druhý ráj, se může změnit v hnízdo měničů podob.. postavte je do situace, kde musí rychle a efektivně reagovat. Série pastí a prokletých zbraní funguje téměř vždy.. šokujte je.

Donuťte je přemýšlet

Hádanky, skládačky, bludiště a záhady obvykle hráčskou pozornost upoutají. Navíc často nemají jinou možnost, protože bez vyřešení hádanky se nepohnou v příběhu. Postavte je do skutečně vážné situace, která však nezačne nudit (jako třeba politická intrika bez akce). Pokud toto nezabere, zkuste následující.

Trocha akce

Někdy hráči prostě už nechtějí pořád přemýšlet. Chtějí akci, rychlou a odsýpající. Nechte je házet kostkami: na dovednosti, na útok, obranu, atd.. provokujte je a neváhejte je dohnat na okraj smrti. Nešetřte je, protentokrát. Mým hráčům vyhovuje styl akce typu Hvězdných válek nebo Indiana Jonese, neradi se však vyžívají v náhodných soubojích, krutosti a těžko uvěřitelným přesilám a zásahům štěstí. Takže dalším tipem je dát hráčům dost akce a pak se znovu pomalu vrátit k vašim zápletkám.
 

Žádná odměna

Když hráči nehrají své postavy tak, jak by měli, nemusíte je za hru nijak odměnit. Jedním z cílů her na hrdiny je kvalitní hraní postav. Odměňujte hráče podle kvality hraní, možná porozumí, o co vám jde.
 

Prostě jim řekněte

Když zkoušíte všechno možné a pořád se nic na vaší hře nemění. Když vaše hráče zrovna baví něco jiného než samotná hra, možná je načase hru přerušit a věnovat se nějaké jiné činnosti.

zpátky       diskuse