©2000 Robin Matte, překlad Asgarden
Už jste někdy strávili hodiny přípravou hry s
velkým důrazem na detail a poté jste ono
dobrodružství hráli s hráči, kteří jej
prostě nedokázali vzít vážně? Tady je několik
tipů, jak je vrátit k vážnosti! (Před pár lety
jsem s tím měl opravdu velký problém..)
Překvapte je velkým nebezpečím
Snažte se přijít s něčím, na co vaši hráči
nikdy nepomysleli. Například harém, kde vaši
hráči našli druhý ráj, se může změnit v
hnízdo měničů podob.. postavte je do situace, kde musí
rychle a efektivně reagovat. Série pastí a
prokletých zbraní funguje téměř vždy..
šokujte je.
Donuťte je přemýšlet
Hádanky, skládačky, bludiště a záhady
obvykle hráčskou pozornost upoutají. Navíc často
nemají jinou možnost, protože bez vyřešení
hádanky se nepohnou v příběhu. Postavte je do skutečně
vážné situace, která však nezačne nudit
(jako třeba politická intrika bez akce). Pokud toto nezabere,
zkuste následující.
Trocha akce
Někdy hráči prostě už nechtějí pořád
přemýšlet. Chtějí akci, rychlou a
odsýpající. Nechte je házet kostkami: na
dovednosti, na útok, obranu, atd.. provokujte je a
neváhejte je dohnat na okraj smrti. Nešetřte je,
protentokrát. Mým hráčům vyhovuje styl akce typu
Hvězdných válek nebo Indiana Jonese, neradi se
však vyžívají v náhodných
soubojích, krutosti a těžko uvěřitelným přesilám a
zásahům štěstí. Takže dalším tipem
je dát hráčům dost akce a pak se znovu pomalu
vrátit k vašim zápletkám.
Žádná odměna
Když hráči nehrají své postavy tak, jak by měli,
nemusíte je za hru nijak odměnit. Jedním z cílů
her na hrdiny je kvalitní hraní postav. Odměňujte
hráče podle kvality hraní, možná porozumí,
o co vám jde.
Prostě jim řekněte
Když zkoušíte všechno možné a pořád
se nic na vaší hře nemění. Když vaše
hráče zrovna baví něco jiného než samotná
hra, možná je načase hru přerušit a věnovat se
nějaké jiné činnosti.