Autor Asgarden © 2004

041Karty Osudu jsem vyvinul jako "zpestřovací" pomůcku pro naši hru. Inspiraci jsem čerpal ze stařičké karetní RPG hry "Whimsy Cards", ve které si hráči tahali karty a hráli podle nich příběh. Karty Osudu jsou jakousi odlehčenou a přitom zajímavější verzí... posuďte sami. Nejdříve ale musíte všech 60 karet vytisknout, nejlépe na tvrdý papír a zatavit - vydrží vám pak déle.
 

Jak se používají

Před hrou se každý hráč může svobodně rozhodnout, jestli chce toto sezení losovat pro svou postavu jednu z Karet Osudu. Už samotné losování by mělo být nějak odměněno (bodem postavy nebo zkušenostmi, např.). Losování lze JEDNOU opakovat, ale hráč tím přijde o vstupní bonus.

Vylosovanou kartu hráč ukáže JEN a POUZE Vypravěči. To je nutné zvlášť v případě karet, které vyžadují Vypravěčovu spolupráci. Během sezení se pak hráč (potažmo Vypravěč) snaží splnit to, co je obsahem kartičky. Na konci sezení se kartičky veřejně odhalují a pokud se je podařilo naplnit, získává hráč další odměnu, za dobrou hru.

Poznámka: Karty jsou vytvořené na míru systému GURPS, ale s měnšími úpravami se dají použít skoro v jakékoli hře.

Vysvětlivky: Pro snazší orientaci jsou na kartách ikonky naznačující, jaké herní oblasti se karta týká.

041Tažení: karta má vliv na tažení a vývoj událostí, potažmo celou skupinu. Volte ji rozvážně!

 

 

040Systém: karta se týká systémových záležitostí

 

 

041Hraní: splnění karty bude vyžadovat kvalitní hraní postavy

 

 

041Prožitek: karta je o vnitřním prožitku postavy, nemusí se projevit navenek

 

zpátky       diskuse