010Pokud hrajete delší dobu, dříve nebo později se vám to přihodí – postavy vašich hráčů se dostanou na vysokou úroveň (popřípadě získají hodně bodů, podle toho, jaký herní systém používáte) a stanou se na poměry světa opravdu mocnými. Zde je několik tipů, pomocí kterých pro ně dokážete vytvořit zajímavé herní výzvy. Snad vám budou k užitku.

Slovníček pojmů – CP – cizí postava, ovládaná Pánem jeskyně (Vypravěčem)

PJ – Pán Jeskyně, Vypravěč, Gamemaster

VP – vlastní, hráčská, postava


1) Vytvořte skutečného nepřítele: mocná hráčská postava bude mít spoustu nepřátel, kteří si nepřejí nic lepšího než její pád. Mohou to být

- přeživší padouši z dosavadního tažení

- další mocné CP snažící se eliminovat konkurenci

- slabší CP čekající na příležitost zaimponovat a vyzkoušet své možnosti

- ještě mocnější CP snažící se eliminovat budoucí hrozbu

- CP, které baží po majetku, předmětech či pozemcích VP

            Zkušené postavy znamenají více zdrojů pro jejich protivníky, což znamená větší zábava pro PJ!

2) Vytvořte dlouhodobého nepřítele: vytvořte všudypřítomného protivníka. Takový typ padoucha bývá přítomný od samého počátku tažení, kdy spáchá postavám něco naprosto neodpustitelného, jako zabití jejich milovaných, pošpinění cti, vypálení jejich vesnic, či kombinace všeho výše uvedeného, což povede k tomu, že jej postavy budou upřímně nenávidět. Poté ho nechte růst společně s postavami tak, aby byl vždy o krok před nimi, zatímco bude páchat čím dál horší zločiny. Když budete mít pocit, že svou úlohu splnil, tak může (avšak také nemusí) přijít jeho porážka.

3) Nejobávanějším protivníkem VP je jiná VP: aneb zrádce ve vlastních řadách. Hráči jsou chytří a jimi řízené postavy bývají zákeřnější než ty nejlepší z vašich CP. Před hrou si vezměte jednoho (či více) hráčů stranou a navrhněte jim hraní postavy s „postranními úmysly“. Takovýchto postav může být ve hře několik, a dříve nebo později se jejich zájmy zkříží – vzniknou tak nepřátele nebo nastane krveprolití.

Nic nedokáže tak rozvířit hladinu emocí ve skupince, jako zrádce ve vlastníc řadách a zklamaná důvěra. Před takovýmto krokem si vše dobře promyslete, a když se ve hře postava projeví (odhalí, zradí), připravte se na nevoli ze strany ostatních hráčů – odvážný hráč zrádce možná bude potřebovat vaši podporu. Tento koncept se obecně hodí spíše k jednorázovým či krátkodobým hrám, jelikož odhalený zrádce nemívá dlouhou životní dobu (pokud nechcete skupinku rozdělit, a to určitě nechcete)

4) Připravení nepřátelé – mocná VP bude většinou také velice známá a nebude problém připravit si ochranu před jejími nejznámějšími schopnostmi.

5) Milí nepřátelé – jedná se o variaci zrádce ve vlastních řadách, akorát že nepřítelem je někdo z nejbližšího okruhu příbuzných, kterého postava prostě nechce (nemůže, neumí) zabít. To je pak opravdová hráčská výzva

6) Vícenásobné ohrožení – je pro postavu velmi náročné. Pokud se musíte při obraně království neustále ohlížet na vlastní záda a ještě přitom řešit spory v rodině, moc se vám to líbit nebude (a mocným postavám také ne).

zpátky       diskuse